Thursday, July 22, 2010

NAK PAYUNG?

Ada dua jenis manusia:

1- yang memberikan kita payung setiap kali hujan atau panas
2- yang mengharungi hujan dan panas bersama kita

Saya sukakan jenis manusia yang kedua tu.
Kenapa? sebab, saya boleh main hujan dan bila demam boleh ambil MC! *taktik nak ponteng kerja!*

Ia ibarat mengajar kita berenang agar kita tidak lemas dari asyik memberikan kita pelampung dan life jacket supaya kita tidak lemas.Ye lah mana tahu suatu hari nanti tetiba pelampung dan life jacket dah habis atau tiada. Di situlah gunanya ilmu berenang. Betul?

Kesimpulannya, payung, pelampung dan life jacket boleh digunakan tetapi bukanlah selalu agar kita tidak terlalu manja. Kalau tak guna pun tak boleh juga, kasihan pada kilang payung, pelampung dan life jacket yang terpaksa tutup kilang!

gambar ambil dari : flickr.com
susah nak tengok lelaki pakai payung zaman sekarang ni...
tapi berkongsi satu payung dengan perempuan selalu nampak...romantik?


p/s:just saw a young and handsome man get out of his car and give an umbrella to an elderly woman (with her 3-4 year old son) standing in the rain waiting for someone (i guess!) to pick them up....sangat terharu...because this kind of man is still exists...

No comments:

Post a Comment