Powered By Blogger

Friday, June 18, 2010

STESEN PASTA

=)

Jalan jalan cari makan....bla...blaaa.. (sebab tak ingat lirik) ..jalan jalan cari makan..... (sila nyanyi ikut melodi rancangan Jalan jalan cari makan TV3)

Kalau saya makan di luar, ada beberapa perkara yang saya perhatikan dulu seperti:

1- kecantikan atau kekacakan tukang masak/chef di kedai/gerai/restoran itu

2- ke'terer'an pelayan kedai/gerai/restoran itu mengangkat 6 pinggan ke meja pelanggan dengan hanya sebelah tangan sahaja

3- kecantikkan pinggan, sudu, kuali, periuk, tong gas, cawan, gelas, tissue, pisau yang digunakan

4- ke'kreatif''an menu mereka seperti adakah mereka laminate kertas menu atau mereka menggunakan gambar-gambar makanan yang cantik atau mereka menggunakan menu 'touch screen' di meja atau mereka tiada menu langsung (ini style yang kena tengok kat 'signboard' atas meja kaunter)

Tapi, baru-baru ini, saya telah terjumpa satu tempat yatng best tanpa saya perlu 'check' perkara-perkara di atas.....

Di mana? 
BBB.... Kat Bangi Perdana...

Err....Kak...Bangi Perdana tu saya rasa ada banyak tempat makan....Cuba kasi nama boleh? Senang saya 'check' kat GPS kereta saya ni...

Ok...namanya PASTA STATION...


Ini Carbonara Seafood..Memang sedap...Udang banyak tapi tak sampai RM 10 pun...
Kalau kat kedai/restoran mesti harganya agak mahal sedikit dan udang pun cuma seorang seekor dua...


Ini pula Spaghetti Meatball...Pun sedap juga...Tengoklah meatball nya...owh tambah 's' sebab banyak...so meatballssss...Pun tak sampai RM 10....

Total dua-dua pinggan? RM 13.. + Bonus: Sedap...
Kalau kat restoran/kedai lain sepinggan pun dah lebih RM 13...Tu pun belum tentu sedap...

Boleh dikatakan hari-hari nak makan kat sini...tapi...perut saya kena makan nasi juga....
kalau tiap hari makan kat sini, akibatnya??
- nanti warna anak mata saya bertukar dari brown ke green/blue pula...
- dan saya bukan bercakap bahasa melayu/inggeris/arab/korea lagi dah...tapi bahasa itali...
"Ciao!..lo sono Citi Nurhalija..."
(maksud?? Helo!..Saya Citi Nurhalija..." *bukan Siti Nurhaliza*)..

Eh! Supper time lah! 
Joyah! Oo..Joyah!...Jom, teman aku pergi Pasta Station....
Bukan dinner tadi kau dah pergi ke??!!!! *kata Joyah sambil menjegil biji matanya kerana teringatkan yang saya dah pulun seperiuk Carbonara menyebabkan Pasta Station terpaksa tutup awal kerana kehabisan*

p/s: to owner Pasta Station, lepas ni kalau kami order sepinggan pasta, boleh bagi free 1??...buy 1, free 1..ni dah promote free ni...

No comments:

Post a Comment