Powered By Blogger

Monday, August 16, 2010

OWH PLEASE..........

1- Blog ini blog saya. Blog ini blog suka-suka.
     Masa saya mula-mula set up blog, saya memang hanya mahu
     post perkara yang baik-baik + merapu + mengarut saja....
     Bukan cerita buruk orang atau cerita baik diri sendiri....

2- Setiap apa post yang ditulis di blog ini, :
        10 % saja yang benar
        manakala 90% lagi adalah penambah perasa (MSG)

    Contoh, untuk post tajuk :
    Mari Menulis Karangan Panjang-panjang - Part 1
 
     Benar @ asli ??? :
     i-    mamat datang interview ( plus celoteh & demandnya tentang kerja)
     ii-   Miss S dan perbualannya
     iii-   kisah saya (sewaktu interview, pengalaman kerja di tempat dulu,
                              return call orang)

     Penambah perasa @ MSG ??? :
        hah! banyak.....
        ya, termasuk bab masak, jongkong emas, lembu + sapi...
        * nak saya tulis semua???!!! *
        semuanya MSG kecuali yang benar/asli di atas (as stated above)...
        jadi, banyak kan MSG saya?? bukan lah di sini bermaksud saya
        menipu pembaca tetapi lebih kepada merapu dan mengarut...
        agar setiap post saya tidaklah 100% REAL..
        why? as mentioned before, 'blog ini blog saya'...
        'blog ini blog suka-suka'...
        tidak mahu merapu dan mengarut?
        easy & simple, please....dont read my blog...TQ..


3- andai :

     ADA YANG TERASA
        Maaf, tak berniat pun....tidak sangka PENAMBAH PERASA saya yang hanya suatu KEBETULAN itu telah menyebabkan ada yang terasa.....ibarat saya menonton cerita ADAMAYA yang terasa pedas macam makan cili padi....(watak mana yang menyebabkan saya terasa?? tekalah sendiri...) ya, saya terasa apabila menonton cerita itu, tetapi adakah David Teo/Pierre Andre kenal saya?? Adakah Lisa Surihani dan Syed Hussein kenal saya?? Atau adakah penulis skrip cerita tersebut kenal saya?? Tidak...mereka semua tak kenal saya....Atau adakah dalam dunia ini, hanya saya seorang yang terasa?? Sekali lagi, maaf kepada mereka yang terasa sekaligus marah/dendam/geram pada saya....Seriously, ianya penambah perasa yang terkebetulan....

     ADA YANG TAK TERASA
        Bagus! Sebab memang tiada kena mengena pun dengan sesiapa...so, please....jangan cuba untuk terasa pula sebab memang tak perlu...Tahniah juga, ini bermakna anda boleh menerima tulisan/post saya yang mengarut dan merapu ini....TQ!! XOXO!!


4- penambah perasa saya adalah campuran :
        i-    apa yang saya baca i.e, komik, website mengarut, buku lawak
              mengarut yang entah wujud atau tidak etc
        ii-   apa yang saya dengar i.e, mulut orang, radio merapu.fm etc
        iii-  apa yang saya lihat i.e, TV, youtiup etc

Nampak kan?? Saya harap pembaca boleh membezakan yang mana merapu + mengarut dan yang mana benar/asli....hanya jauhari yang mengenal manikam...kalau tak boleh beza antara asli dan bukan, please....jangan baca dan jangan terasa....TQ!!

5- tujuan buat blog BUKAN mahu:
    i-  cari gaduh/pasal dengan orang tak tentu pasal
         like a small kid...di mana, in future bila difikirkan semula,
         saya pasti akan malu...
    ii-  cerita buruk pasal orang...macam saya tiada kerja lain..
         bukan apa, tak pasal-pasal kena minta maaf pula masa raya
         dan cakap,
         "I nak minta maaf sebab hari tu kat blog I, I komen/kutuk U"
         peringatan untuk diri sendiri:
          kenapa saya mesti aibkan orang lain secara public?
          diri sendiri di masa depan belum tentu...
          saya bukan apa, takut, hari ni saya komen/kutuk orang...
          esok-esok, saya sendiri akan jadi seperti apa yang saya ludahkan...
          padanlah muka saya yang kena jilat semula??
          kasar tak ayat saya??
          dah nama pun peringatan untuk diri sendiri supaya sendiri mau
          ingat..
    iii-  cerita yang baik-baik saja pasal saya...
           hahaha....nope....i am not that type of person....
           tulis buruk/kutuk/komen tentang orang lain dan diri sendiri??
           PUJI MELAMBUNG SAMPAI KONDO 500 TINGKAT!!
           seolah-olah saya ni bagus/sempurna sangat....
           Ibarat saya dulu yang kata,
           "Aku nak makan gaji sampai bila-bila, taknak pening kepala
           macam mereka yang kerja sendiri"
           Sekarang?? !!
           Apa yang saya maksudkan, bila saya komen/kutuk orang,
           takut suatu hari nanti Allah terbalikkan pada diri saya....
           Adakah saya akan buat seperti apa yang saya pernah
           kutuk/komen orang suatu ketika dulu??
           Adakah saya akan buat jauh lebih baik dari apa yang
           saya pernah komen/kutuk orang suatu ketika dulu??

Peringatan untuk diri sendiri:
Kalau takdir saya lebih baik daripada orang yang saya kutuk/komen??
Alhamdulillah...
Kalau takdir saya sama dengan orang yang saya kutuk/komen??
Astaghfirullah al azim....Nauzubillah min zalik..
Kalau takdir saya lebih buruk daripada orang saya kutuk/komen??
Astaghfirullah al azim....Nauzubillah min zalik..

6- Semua yang saya merapu + mengarut bukanlah serius dan benar, hanyalah untuk menambah perasa...Kalau tak suka MSG dalam masakan, jangan makan....Bukan baik untuk kesihatan....Ye lah, bila pembaca percaya yang MSG saya itu adalah benar, maka mereka terasa dan sekaligus marah/menyampah/geram pada saya....please....penambah perasa hanyalah gurauan yang merapu dan mengarut serta merepek....tak perlu terasa atau serius sangat....saya tak boleh terlalu serius sangat...bila saya tak gelak atau senyum nanti saya cepat tua....terlalu banyak sangat gurau pun tak boleh juga....nanti orang boring dan marah dengan saya....

Please......blog saya yang suka-suka ini hanya banyak MSG tidak perlu terasa dengan isi kandungannya kerana tiada kena mengena dengan sesiapa....andai yang terasa maaf daripada saya dan tolong jangan baca blog ini lagi.....blog ini bukanlah untuk komen/kutuk/aib/burukkan orang lain....nasib saya kelak tak tahu...
moga kita semua dirahmati dan diberkati Allah SWT...amin...

p/s:
sebenarnya, di blog ini saya tidak mahu tulis tentang perkara yang memeningkan kepala, tempat luahan rasa tidak puashati saya atau perkara yang tidak baik sekaligus menyebabkan blog ini ada aura negatif...
tak mahu....saya tak mahu tulis perkara-perkara seperti itu di blog ini....
apa yang saya mahu di blog ini cuma post yang:
- saya dan orang lain tidak pening kepala fikir yang berat-berat
- kalau orang lain tak gelak atau senyum bila baca post saya, at least
   bukan perasaan/emosi yang negatif
TQ!!

dan saya bukan seseorang yang suka cerita kisah hidup saya secara terbuka dan benar 100% seperti:
- hari ni saya pergi shopping beg LV
(sebenarnya hari ni saya nampak orang bawa beg LV pergi shopping beg LV, so jangan percaya yang saya pergi shopping beg LV)
- atau saya tulis baju kotor saya dah sebulan tak basuh
(sebenarnya bukanlah betul-betul sebulan tak membasuh tapi istilah dah lama tak membasuh, so jangan percaya yang saya memang dah sebulan tak basuh baju macam saya ni pemalas)
TQ!


Gambar? Google...

No comments:

Post a Comment