Powered By Blogger

Wednesday, November 2, 2011

NAK JADI WRITER SEKEJAP

saya tak tahu lah kalau ada yang pernah terfikir macam ni...
kadang-kadang saya suka nak gabungkan dua drama yang berbeza..

yang saya pernah tengok, CSI...
CSI season 10 kot...
Dr Ray muncul di CSI NY dan CSI Miami...
Criminal Minds pun ada bergabung kan...
bergabung dengan Criminal Minds

tapi maksud saya di sini...
contoh ye:
Castle + NCIS
ok, kita tahu yang McGee NCIS dan Rick Caslte adalah novelis...
jadi mungkin writer boleh buat satu episod di mana kita gabungkan dua-dua drama...
mungkin ada scene di mana Dinozzo NCIS, Ryan Caslte, dan Esposito Caslte boleh sama-sama buat lawak bodoh...
dan ada scene di mana Dr Mallard NCIS dan Dr Lanie Caslte sama-sama tengok mayat...

atau

Criminal Minds + NCIS
saya tak tahu Criminal Minds nak gabungkan dengan mana sebab rasanya watak-watak mereka agak serius..
kecuali Dr Reid....
jadi mereka sesuai digabungkan dengan NCIS yang watak-watak mereka ok...
seperti Abby, Tony, Ziva, Palmer...
Gibbs pun kadang terkeluar juga lawaknya...
McGee dan Dr Reid ibarat bestfriends...

atau

Grey's Anatomy + Ghost Whisperer
hospital kan terkenal dengan hantu...
mungkin Melinda Gordon boleh 'selesaikan' hantu-hantu di hospital Seattle yang 'tak lepas'...

p.s: Barney Stinson tak boleh masuk Raja Lawak sebab pasti dia akan menang... rasanya produser Malaysia perlu sitcom macam How I Met Your Mother bukan seperti Senario...


No comments:

Post a Comment