Powered By Blogger

Tuesday, July 5, 2011

CERITA INI TIDAK ADA KENA-MENGENA DENGAN YANG HIDUP ATAU YANG DAH MATI

ya benar, cerita di bawah tidak ada kena mengena dengan mereka yang masih hidup atau mati..
jika ada yang terasa, emm...mungkin anda boleh..........
jika tiada yang terasa, emm...baguslah...


" Ni ustaz yang kelima kata saya kena sihir. Kalau ikutkan saya, taknaklah percaya 100% tapi andai kata betul, saya harap ianya 'dipulangkan' pada suaminya. Kalau tiada suami, 'pulangkanlah' semula pada anak-anak lelakinya. Kalau tiada anak lelaki, 'pulangkanlah' sihir ni pada suaminya. "

" Terpulanglah nak doa apa pun.....saya sendiri pun dah pening kepala dengan diorang ni... "

" Ada je dalam dunia ni pergi umrah & haji dah banyak kali tapi penyucian iman tiada. "

" Takkan pergi sebab nak menunjuk kot..."
" Niat tu antara dia dengan Allah. Tapi kalau tengok cara dia bercakap bab agama dari segi teorinya bukan main lagi...memang terer lah...al-maklumlah kenalan rapat ramai dari golongan orang yang banyak ilmu agama.....TAPI ! ...bila bab nak praktikkan tu...FAIL! .... "

" Oo...Kira hari ni cakap A, esok cakap B, tapi yang diamalkan adalah C ? Gitu?..."

" Ye lah mana tidaknya...dimarahnya awak tu menderhaka tapi diri sendiri menderhaka boleh pula... Difitnahnya saya memisahkan hubungan anak-beranak tapi dia rosakkan silaturrahim saya dengan ramai orang boleh pula... Difitnahnya saya letak benda kotor, kataklah, apalah kat rumah tu, tapi diri sendiri yang berjumpa macam-macam tok bomoh boleh pula... Sekarang ni disihirkannya saya pula... Sampai bila baru hatinya puas? "

" Bukannya niat saya sengaja taknak berbaik, tapi saya takut... sepatutnya hubungan darah daging ada rasa HORMAT bukannya TAKUT macam saya ni..... serius saya takut dengan mereka... bukan bermakna mereka betul dan saya salah atau sebaliknya tapi...entahlah...serik....sebelum ni macam-macam kata dan ayat yang tak sepatutnya diungkapkan oleh darah daging tapi diungkapkan.... saya sangat-sangat kecil hati, tawar hati.... "

" Sensitif sangat awak ni...pekakkan telinga je..."

" Senangnya bercakap....setakat sekali dua boleh terimalah....kalau saya cakap benda yang sama kat diorang pun, mesti diorang akan terasa, kecil hati dan merajuk juga... Kenapa dengan orang luar yang tiada darah daging boleh cakap baik-baik, nak jaga hati, tapi tidak dengan saya...Bukannya saya minta layanan macam tuan puteri....Tu belum lagi bila saya masuk rumah tu...dibuatnya saya ni macam stranger/orang luar tapi orang luar dibuatnya macam darah daging sendiri...Tengah saya ada depan TV, saya boleh dengar mereka bergosip/bercakap tentang saya di dapur...Semuanya mereka nak tahu...Saya makan ke tidak lauk tu? Saya ada tanya apa-apa tak? Saya masuk bilik tu ke tak? Saya ada ambil apa-apa barang tak? Tu belum lagi tengok air muka diorang...Ha! Macam tu ke darah daging buat pada darah daging sendiri?  "

" Pergi je lah...diorang tu dah salahkan saya...tapi jangan libatkan anak-anak...kalau dah saya diharamkan jejak kaki menurut arwah, maknanya anak-anak pun tak boleh jejak kaki sebab anak-anak tu ada darah daging saya... "

" Entahlah...selagi perasaan takut ni ada, susah sikit lah kot... takut babe! takut babe!... lagipun 'orang kuat' tu masih ada di sana... macam-macam kemungkinan boleh berlaku... tu lah awak letak banyak sangat gambar di blog, website & facebook, tu pasal diorang boleh guna buat apa-apa yang patut... Tambahan pula ada 'spy', jangan esok dia 'bersepai' sudah... menyibuk hal orang buat apa, uruskan hal sendiri dulu... "

" Best apa jadi spy atau tukang bodek...banyak 'faedah' diorang boleh dapat dari 'tuan order' ... "

" Kita tak kacau hidup diorang, yang diorang nak kacau hidup kita buat apa... Dah lah tak menanya kita, betul ke cerita ni, betul ke cerita tu... Tau-tau nak pandang kita 'senget', lepas tu marah dan kutuk kita macamlah saya ni jahat benar...selidik dulu taknak pulak tu...dari segi education memang hebat...doktor, pensyarah, ustazah, pelajar lulusan universiti, bekas pensyarah dan lain-lain... Dah jom berubat je..kita usaha, yang lain serah pada Allah SWT... nak bagi balasan ke, bagi bala ke, hidayah ke... "



No comments:

Post a Comment