Powered By Blogger

Thursday, February 2, 2012

ANTARA DOA YANG SAYA AMAL SELAMA 16 TAHUN


Mungkin ada yang tahu tentang doa ini..
Ada kisah Abu Darda di sebalik doa ini tapi saya tak berapa ingat..
Kalau saya ingat saya update semula..
tapi mungkin juga korang boleh google je...

Doa ini dibaca setiap pagi dan petang...
Insyallah, doa ini mampu mengelakkan kita dari kecelakaan yang datang...

Tapi saya, setiap kali teringat doa ini, saya akan baca...
Moga 'harta-harta' saya dilindungi Allah SWT...Amin...


p/s : sejak dua menjak ni, saya suka sangat baca blog ni...
gambar-gambarnya sangat best!
macam makanan-makanan tu sedap sangat....
masam manis
membuatkan diri ini yang tak berapa pandai bab cooking/baking nak try semua resepinya...


p.p.s : baru-baru ni ada buat akikah anak kedua saya,
berangan lah nak buat best2 desserts table untuk majlis tu...
tapi punyalah banyak kerja di ofis tu (sebab bulan depan ada MASUM) sampaikan babahnya sangat memahami menghantar baju-baju berkilo-kilo ke dobi untuk dibasuh dan dilipat!

juga pada seseorang tolong buatkan desserts table ni memandangkan saya memang tak sempat...banyak idea dalam kepala ni tapi memang tak-dan nak buat....

pada tok lan n nenek sebab 'pinjamkan rumah'...
puas dah kitorang cari dewan kecil sekitar bangi dan kajang, tak jumpa pun...

pada tetamu-tetamu yang datang, terima kasih bagi macam-macam makanan...
sehingga hampir setiap tetamu yang datang, dapat bekal...

juga pada mama damia yang bagi lovely gift untuk sumaiyya...
juga pada yang bagi 'envelope' pada sumaiyya (untuk sehari tu macam jumlah sebulan orang bekerja)...
yang bank-in kan duit suruh beli makanan pun ada sebab tak dapat datang..



menu yang order dari Ummi Katering:
nasi putih
ayam goreng tepung kfc
daging salai masak gulai lemak cili api
air sirap limau nipis


menu yang dimasak:
laksa (tuan rumah masak)
acar buah (tuan rumak prepare)
tempoyak daun kayu (babah sumaiyya)
pulut kuning (babah sumaiyya)
karipap biasa frozen & karipap pusing frozen (digoreng tuan rumah)


menu yang order:
sambal ikan bilis (sg kantan)
kek coklat (jiran belakang tuan rumah)
biskut bintang (jiran belakang tuan rumah)
kuih talam berlauk (nu'in little perak)
popia basah (nu'in little perak)
satay (willy sg ramal)
aiskrim (wafi)
kambing golek (of course lah kan, nama majlis pun akikah)


menu yang orang bagi:
kuih lapis
kuh seri muka
kek lapis asam manis
cream puffs
fruit tarts versi 1
fruit tarts versi 2
blueberry cheese tarts versi 1
blueberry cheese tarts versi 2
aneka roti
carrot cupcakes
donut
aneka muffins
bubur kajang
kuih bakar
cake balls
kek pandan
kek blueberry
4 jenis cookies
dan ada 2-3 lagi macam-macam di dapur tu...



dari tok lan, nenek, mak long, mak ngah, mak su, jaja n yaya, semua pakai button badge yang tertera nama masing-masing kecuali babahnya tak pakai!

No comments:

Post a Comment